Nosferatu
Autoriai: Isaac AsimovPavadinimas: Fondas ir ImperijaSerija: Foundation 2Žanras: Mokslinė Fantastika; Kosminė OperaPsl.: 256Įvertinimas: 3/5 | GoodreadsPerskaičiau antrą Fondo serijos knygą, Isaac Asimov "Fondas ir Imperija". Ne tokia gera, kaip pirmoji, mat pakrypo keista, beveik aukštosios fantastikos linkme.Apie Knygą: Pirmasis Fondas pasiekė savo tokias, kaip ir, ribas. Problemos priešakyje,
Perskaičiau
Kaip tik perskaičiau komentarą po savo įrašu apie Šugį Beiną, kuriame komentuojamas mano negebėjimas pajausti ir suprasti kūrinio, tad prisėdus rašyti šį atsiliepimą net truputį nejauku, nes panaši situacija yra ir su šiuo labai daugelio giriamu romanu. Nors knyga šmėžavo visur, paimti ją nusprendžiau tik po draugės stiprios rekomendacijos. Abejonių šiek tiek turėjau, bet žiūrėjau … Skaityti toliau: 14.19. Colleen Hoover „Mes dedame tašką“
kaskaityti.lt
SETTERFIELD, Diane. Kartą prie upės [romanas]. Iš anglų kalbos vertė Jūratė Žeimantienė. Vilnius: Baltų lankų leidyba, 2023. 542 p. Upė… … Skaityti toliau
Perskaičiau
Nors knygą tarp norimų perskaityti buvau pasižymėjusi tada, kai tikriausiai dar nė nebuvo niekam minčių jos išleisti lietuviškai, nutariau ją susirasti tik šiemet, kai draugė pasakė, jog žiūrint filmą jai pasirodė, kad esu panaši į Bernadetą. Be abejo suintrigavo, juolab, kad paminėjo apie kurias savybes ji kalba. Pradėjau skaityti dar vasarį. Pradžioje buvo sunku įsitraukti … Skaityti toliau: 14.18. Maria Semple „Kur tu pradingai, Bernadeta“
Nosferatu
Autoriai: Kerrelyn SparksPavadinimas: Vamps and the CitySerija: Love at Stake 2Žanras: Vampyrai; Miesto FantastikaPsl.: 387Įvertinimas: 2/5 | GoodreadsPaprastas pirmos Love at Stake serijos knygos humoras man visai patiko, tai pasiėmiau paskaityti ir antrą, Kerrelyn Sparks "Vamps and the City". Deja, tragedija.Apie Knygą: Romano Draganesčio haremas - be šeimininko. Darcy Newhart nebeturi darbo,
Perskaičiau
Vargau su Šugio itorija. Po 200 puslapių iš viso ketinau mesti ir nebegrįžti, o galiausiai perskaičiusi taip ir nežinau, ar vertėjo tokiai užsispyrusiai būti. Visgi romanas – didelės apimties (~550 psl.), skaitau labai lėtai, o nors kiek labiau patiko gal tik koks penktadalis knygos. Viena vertus, randu nemažai priežasčių šį romaną pagirti. Pavyzdžiui, aprašoma šeimos, … Skaityti toliau: 14.17. Douglas Stuart „Šugis Beinas“
betelgeuse
Ieškau dėsningumų, kada atsigręžiu
fantastikos link – gyvenimui kryptelėjus fantastiškumo link ar, priešingai,
pajutus polėkio realybėje stoką?
Vienas ryškiausių pastarojo meto įspūdžių, kurį norisi užfiksuoti, – tarpdisciplininio meno dueto BIONICS (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) kūrybos paroda codex.prototype Kauno paveikslų galerijoje. Buvau prieš keletą dienų, mintyse vis dar nešiojuosi ryškias vaizdų ir garsų kombinacijas. Apie ką ji? Parodoje demonstruojamo kūrybinio sumanymo idėją gana aiškiai nusako informacinė santrauka. Ilga, visgi pacituosiu.
Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo,
dirbtinio intelekto idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus,
kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi
evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją
aplinką.
Parodą sudaro penkios dalys – prototipai, kuriuose
patiriamas skirtingas laiko periodas, atskleidžiantis gyvybės, tapatybės,
technologijų ir dirbtinio intelekto suvokimo pokyčius: nuo įvykio, pakeitusio
florą ir fauną, iki sampratos, kai egzistavimui nereikalingas fizinis kūnas.
Naratyvas kuriamas remiantis istorine / faktine informacija, gamtos principais
ir dėsniais simuliuotoje aplinkoje. Parodą galima patirti kaip eksperimentą
apie ateities organinių darinių evoliuciją, kuri prasideda jau šiandien.
Supratimas apie aplinkos pokyčius, lemiančius
adaptyvių savybių atsiradimą, pasikeitė. Ekologinės problemos, veikiančios
floros ir faunos prisitaikymą, tapo per daug aktyvios, kad jas galėtų išspręsti
natūralus gamtos ciklas. Biologinių organizmų ir technologijų sąveika paskatino
evoliucijos sampratos pokytį – tai nėra tik natūralus prisitaikymas, bet ir
technologijų veikiamas procesas.
Tokia samprata ištrynė ribas tarp natūralios
evoliucijos ir dirbtinio patobulinimo. Žmonija ėmė manipuliuoti gyvybe ir jos
kūrimu. Biotechnologijos ir genetinė modifikacija tapo priemonėmis,
padedančiomis paspartinti prisitaikymo procesą ar kurti visai naujas formas bei
sintetines aplinkas. Dėl šių biologinių ir technologinių komponentų sintezės
prasiplėtė egzistavimo ribos – atsirado nauja rūšis bioninis organizmas,
galintis imituoti gyvybei būdingus požymius: kvėpavimą, vystymąsi,
prisitaikymą.
Taip, santrauka žodinga. Iš pirmo
žvilgsnio ji pasirodė perteklinė, pernelyg struktūruota ir demonstratyviai
konceptuali, tačiau iš tiesų suveikė kaip išlaikinanti ir išvietinanti
įžanga, leidžianti lengviau panirti į parodos kuriamą naratyvą – (post)humanistinių
tęsinių simuliaciją.
Ši simuliacija padalinta į penkias
kūrybines erdves arba epizodus, pavadintus prototipais, kiekvienas iš jų turi
fikcinį audiovizualinį scenarijų, apibendrintą lakoniškais štrichais
informacinėse lentelėse. Jose pateiktos informacijos pakanka nepamesti iš
minčių ir akių pagrindinės siužetinės linijos, tačiau apstu erdvės skleistis
individualiai interpretacijai apie priežasčių / galimybių / pasekmių sąveiką.
Paroda nereikalauja daug laiko, bet visgi reikėtų kiek stabtelėti. Aplankiau ją dukart ir, turiu pastebėti, antrasis kartas buvo svaresnis. Iš esmės labai patiko visos penkios prototipų erdvės, saikingos ir taiklios, stimuliuojančios vis kitas jusles, vedusios mane pažinimo keliu nuo atraktyvaus smalsumo iki intensyvaus permąstymo, o nuo šio – iki grynai intuityvios persepcijos, galiausiai – meditatyvios kulminacijos. Kiekvienas, suprantama, nueis savu interpretacijos keliu, matydamas vis kitus prototipo aspektus, bet man ši paroda daugiausia kalbėjo apie tapatybę, tiksliau – išsitapatinimą, nuasmenintą būvį. Būvį, kuriame nebelieka asmeninės dramos. Kuriame vargu, ar iš viso dar kažko žmogiško lieka. Tik stokoju tikrumo, ar dėl šito reikėtų apgailestauti.
Parodos autorės: BIONICS (Lina Pranaitytė, Urtė Pakers). Parodos architektė: Vika Pranaitytė (O-D-A architecture studio). Techniniai sprendimai: Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas (Kaunas Makerspace), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas.
Virginija S.
Rubrikoje „Arčiausiai knygų“ kalbiname Panevėžio regiono viešųjų bibliotekų kolegas. Šiandien savo mintimis dalijasi Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos Aukštakalnio filialo bibliotekininkė Lina Žalytė-Grinskienė. Neturiu vienos išskirtinės vaikystės knygos, tik atsimenu, jog didelį įspūdį padarė „Alisa stebuklų šalyje ir veidrodžių karalystėje“ – autoriaus fantazija tikrai pranoko mano lūkesčius, aš šios knygos netgi truputį bijojau… […]
The post Bibliotekininkė Lina: „Nėra tokios knygos, kuri tiktų visiems“ first appeared on Geros knygos.Nosferatu
Autoriai: Isaac AsimovPavadinimas: FondasSerija: Foundation 1Žanras: Mokslinė Fantastika; Kosminė OperaPsl.: 244Įvertinimas: 5/5 | GoodreadsPagaliau prisikasiau ir iki Isaac Asimov "Fondo" knygų. Turiu tris. Autoriaus darbų esu skaitęs ir ankščiau, bet "Fondas" per labiausiai neįstrigo, nes skaitėsi, kaip visiškai naujas kūrinys. Bet, labai sužavėjo.Apie Knygą: Hari Seldon, naudodamasis savo
Virginija S.
Ši knyga – tikra istorija apie korėjietės dirigentės Eunsun Kim vaikystę Šiaurės Korėjoje, apie šalyje siaučiantį badą, nuo jo mirštančius žmones. Jos vienintelis tikslas – išgyventi, tai pasiekti galima tik pabėgant į Kiniją. Dvylikametei Eunsun su mama ir seserimi pavyksta tai įgyvendinti, tačiau tuo jų bėdos nesibaigia – visos trys parduodamos kaip vergės, slapstosi nuo […]
The post Eunsun Kim, Sebastien Falletti. Pabėgimas iš Šiaurės Korėjos: devyneri metai pragare first appeared on Geros knygos.Skaityta.lt (©) 2001-2020. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt .