Kitoks varniukas „RAŠYK!“

Autorius: Bosmanas Regula
Data: 2005-08-02

cover Apie knygą: Kitoks varniukasRAŠYK!
Leidykla: Kitoks varniukas (2005)
Puslapių skaičius: 174

NB.Turiu didelį įtarimą, kad gerbėjų nuomone ši apžvalga bus "sudirbanti (iš pavydo, nors nebūtinai)". Ir man net niežti nagus iš tikrųjų ją padaryti atvirai pašaipūniška - tada bent galėtum jaustis atsakingu dėl to, kuo tave kaltina. Kita vertus, šitaip tarsi ir nesąžininga, nes rinkinyje yra tekstų, kurių autoriams linkėčiau tik sėkmės ir išmintingų redaktorių tolimesniam literatūriniam kelyje. Net jei savas geras ir silpnas eilėraštis kol kas seikėjamas vienu saiku, tikėkimės, kada nors bus atsirinkta.

Jei jums kada nors teko matyti išverstą siūlų, sagų ir panašių daikčiukų stalčių, prisimenate, kaip atrodo ta spalvinga ir pasišiaušusi krūva. Apibūdinti ją trumpai, bet turiningai neįmanoma; gali nebent nagrinėti po vieną siūlgalį. Turbūt sutiksite, kad šitaip elgtis su autorių, kurių į šią knygą pateko kelios dešimtys (61 poetas ir 12 prozininkų) tekstais nėra nei laiko, nei reikalo. Beje, jei atvirai, prozininkų galėtų būti ir ar mažiau arba išvis nebūti. Pasiknisus tarp eilėraščių nesunku rasti gerų gabalų, o apsakymai ir, sakykim taip, vaizdeliai, daugeliu atveju - kažkoks nesusipratimas.

Tiems, kas nežino, kas išvis yra "Rašyk", trumpa informacija: tai internetinė svetainė, kurios paskirtis - suteikti erdvę žmonių literatūriniams bandymams. Vienų bandymai jais ir lieka, o kiti autoriai išplaukia į platesnius vandenis arba šią svetainę naudoja kaip gretutinę publikavimosi terpę. Beje, platesni tie vandenys tik sąlygiškai: tarkim, kiekgi vartotojų perskaito "Literatūros ir meno" numerį, o kiek apsilanko populiarioje interneto svetainėje? Tačiau turbūt absoliučiai daugumai "popierinis variantas" atrodo ir atrodys siektinas bei geidžiamas. Todėl knygos išleidimas, tegu ir saviironiškai geltonais viršeliais, yra logiškas žingsnis. Bent jau sudarytojams ir autoriams. O skaitytojui?

Skaitytojui atrodo, kad jį užmūrijo. Daugeliui teko skaityti poezijos knygų, kurioms reikia surasti raktą. Geri poetai išslapsto raktus keliose tikėtinose ar netikėtose vietose, o blogi iš to uolumo užkemša spyną degtukais... Tai štai, įsivaizduokite virtinę durelių su spynomis, kiekviena vis kitokia. Raktų nesimato. Prieini, paklibini rankeną ir atgal - nes, kiek sugebi pamatyti pro durų plyšį, anapus kažkas suprantamo tik pačiam autoriui. Aišku, gali aptikti ir atlapotas duris, ir tada visai nepasiilgsti paslaptingų užraktų: taiklus paprastumas poezijoj toks retas šiais laikais, kad būtent ties juo norisi stabtelti. Tuo labiau, kad "rašykų" autoriai, berods, gėdijasi paprastumo ir sumezga tokius Gordijaus mazgus iš žodžių, kad oi.

Paradoksas: nemaža dalis eilėraščių, pateiktų atskirai, sudarytų kur kas geresnį įspūdį nei antologijoje. Tokiu atveju atkreiptum dėmesį į tą jų pusę, kuria pasireiškia autoriaus originalumas, o ne į tą, kuria jie panašus į aplinkinius. O tam tikro panašumo esama. Vienas pagrindinių - manieringas daugžodžiavimas, kartais galų gale paneigiant jo reikalingumą. Pvz.: "Bjaurus moralizavimas semieschatologine tematika", R. Juknaitė, p. 36; "apsišlavimas (ekumeninis)", S.Kondratavičius, p. 41; "astrologinis laiškas Andžėj'ui", V.Grainytė, p. 28; "Pasikalbėjimas su savimi [ars poetica]", T. Gedrimas, p. 25. Ir pavadinimai kokie, pavadinimai! Beje, rimuoti eilėraščiai - retenybė. O kad redaktoriams būtų bent kiek gėda, neištversiu ir pacituosiu vieną kūrinėlį. Jame - ir "mirties tramvajus" ant sienos kabančių portretų, kurie "bereikšmiai dėbso" "hipnotizuojančiom akim", ir "gailiai cimbinėjantis šuo", ir "rūgštim dainuojantis actu virtęs vyno šlakas", ir "nakties eterį" skrodžiantis žingsnių aidas... "Varinis žiedas liūto nasruose - žavus belstukas - / nedrąsiai stuktelėjus girdis rūdžių murmesys; / nemelodingas laringitikės katės debiutas/ man liepia bėgti, kai tik mėnuo iš už debesies išlįs." Kuo gi viskas baigiasi? Deja, katė laringito taip ir neišsigydo. "Bet štai jau lyžteli ankstyva saulė varpą bokšte, / Tik tebeaidi skundas vis dar laringitikės katės" ("Misterija", V.Mickūnas, p. 63).

Knygoje sakoma, kad tekstus padėjo atrinkti Aidas Marčėnas ir Alvydas Šlepikas. Priimant šį teiginį be išlygų, galima tik konstatuoti, kad geri poetai nebūtinai geri redaktoriai. O amžinai perspektyvūs rašytojai - nebūtinai puikūs įžangų autoriai. Kalbu apie T.Staniulio tekstą, kuriame galima rasti ir stebėtinų istorijos žinojimo pavyzdžių ("prieš kelis tūkstantmečius savo mintis ar idėjas norintis užrašyti žmogus griebdavo akmeninę lentelę ir plaktuką"), ir genialios logikos apraiškų ("Teisti paprastai visuomet lengviau, negu teisinti. Nes pastarasis žodis yra tiesiog ilgesnis dviem raidėmis."). Ką gi, perdėtas rimtumas ir literatūrologinė analizė tokiai antologijai greičiausiai ir netiktų.

Pabambėjus norisi pereiti prie tekstų, kuriuos skaityti smagu. Prasti eilėraščiai dažnai prasti panašiai; apie geruosius sunku kalbėti apibendrintai. Aišku, daug kas priklauso nuo skonio, tačiau įdomi idėja, savitas siužetas, nuotaika, reiškiama paprastomis, tačiau įtaigiomis priemonėmis, visada įsimena. Šiuo atveju kur kas mažiau rūpi formos tobulumas, meninių priemonių įvaldymas ir pan. Kelintą kartą vartant knygą, akis vis užkliūva už kai kurių eilėraščių: "Tėvo diena (kaip viskas prasidėjo)", R.Burbaitė, p. 15; "Eskizas: rytas", E.Ferdmanaitė, p. 26; "Pažinčių skelbimas", I. Kaganavičiūtė, p. 40; "Šaltos moters vertę supratus", S.Kairytė, p. 44. Keistas įspūdis susidaro, skaitant A.Kaziliūnaitės trieilių ciklus. Šalia taiklių pastebėjimų ("prašau vaikeli musę/ sutraiškyk/ būsi vyru" p. 54) - keisti "tuštukai" ("kelios lysvės morkų/ vis tikisi beviltiškai/ apokalipsės", p. 51; "tapetais raganos velniai/ ropoja taikiai/ skersdamiesi", p. 55). Tiesa, galima tradiciškai ir kiek seniokiškai guostis, kad autorė dar labai jauna ir šiuo savotišku poetiniu autodaltonizmu persirgs.

Pabaigiant apie poeziją, - eilutė, kuri nuolat iššoka mintyse, prisimenant knygą: "Senas paukštukas vakar nutūpė lesyklėlėje ir iš trupinių sulipdė kėdutę" (Gintarė Mockutė, "London (Girl). Garsai iš nežydinčio balkono", p. 67).

Proza. Pats pirmas pirmo prozos darbelio sakinys. "Mano vardas Jonas, pavardė - Pimplauskas." Jau galite juoktis. Nes juokingiau nebus. Seni banalūs anekdotai, pasakojami ilgai ir nuobodžiai - pats tas skyriaus pradžiai. Gerai nuteikia. Žinoma, ką jau padarysi, kad autoriaus pavardė iš A raidės, o antologijoje naudotas abėcėlės principas... Tačiau prozoj verčiau jo nebūtų laikytasi. Mirtina trijulė vienas po kito sekančių kūrinių: 130 p. fantastinis apsakymas apie tikrąjį rojaus ir pragaro veidą (D.Lapinskas, "Pakopa aukščiau"), 140 p. - kaimiška istorija apie senelį, kadaise rekrutu tarnavusį (P.R.Liubertaitė, "Rekrutas") ir 154 p. - absoliučiai nelogiškas (turbūt parodinis, nors nejuokingas) pasakojimas apie kelis draugus, kurie per porą alkanų dienų džiaugsmingai ima vienas kitą valgyti (L.Nereikia, "Iškyla"). Įsimintina frazė: "Turistas jobanas!" Smagu.

Tiesą sakant, išbaigtų ir įdomių darbų vos keletas, visi jie fantastiniai arba stebukliniai. - "Gėlininkė arba ypatingas sekmadienis" (M.Aržanauskaitė, 106 p.), "Apie vabalą ir broliuką" (R.Gaidukaitė, p. 116), dar vienas kitas su išlygom. Kai kurie tekstai "susivalgo" lengvai, tačiau jiems aiškiai trūksta prieskonių ("Fenomenai", A.Valickas, p.164), kiti yra žaidimas su savim ir žodžiais, tačiau skaitytojas tame žaidime lieka nesuinteresuotu stebėtoju (126, 128, 104 p.). Ypatingai keistai atrodo Luko Devitos darbas "Holografinis katinas", kuris jau ne pirmus metus nepabaigtas kabo internete, ir čia įdėtas lygiai taip pat nepabaigtas. Atleiskit už drastiškumą, bet šį ėjimą suprasčiau nebent atveju, jei autorius būtų miręs, o taip nėra.

Užbaigti norėčiau ta pačia gaida, kaip ir pradėjau. Gal kas nepastebėjo?

P.S.Turiu didelį įtarimą, kad gerbėjų nuomone ši apžvalga buvo "sudirbanti (turbūt iš pavydo, nors nebūtinai)". Ir man net niežtėjo nagus iš tikrųjų ją padaryti atvirai pašaipūniška - tada bent galėtum jaustis atsakingu dėl to, kuo tave kaltina. Kita vertus, šitai būtų nesąžininga, nes rinkinyje yra tekstų, kurių autoriams linkėčiau tik sėkmės ir išmintingų redaktorių tolimesniam literatūriniam kelyje.

Siūlų (smėlio?) dėžė

Komentarai

Krekas 2006-01-19 13:17:28
O Jovaro kūrinių nėra? :(
bebe 2006-01-19 15:25:33
Ir kam dar uzteko kantrybes skaityti rinktinius rasyku pasiseiliojimus :)
shimgong 2006-01-19 16:35:22
Nugi sudirbanti (apžvalga), tikra tiesa..;)Va, net spalva užkliuvo... Bet jei yra už ką, ko gi ne...
shlyxtux 2005-08-02 12:42:49
Spalva shlykshti kaip reta, ir itariu, kad tai geriausia knygos dalis. bee

Gaila tikrai, kad Jovaro ner. Su juo tai gal dar ir nusipirkciau, jei nebrangu. Padovanojimui. >:-)
merihold 2006-01-19 17:07:17
Oi, kaip gerai, kad aš nesu shlyxtux draugė...
Nesulauksiu tokių dovanų...surprise

Ir dar gerai, kad nė vienas iš šios knygelės
autorių dar nepradėjo komentaruose ginčytis...rtfm
O tuoj vėl kas nors apšauks Didžiąja Netolerancija...
box
Bosmanas 2005-08-02 14:24:45
Jūs neskaitę bent nekomentuokit taip agresyviai, nes tokia konotacija bus automatiškai perkelta apžvalgos atžvilgiu. Kam man to reikia?
Šiaip nepigi ta knyga, 18-19 Lt. Ir jovaro joje nėra. Gal jis išleis atskirą knygelę kada?..
Lina Krutulyte 2005-08-02 18:26:40
Skaitem mes rasyksius :) Ir ne kokioj geltonoj knygpalaikej skaitem, o internete, paciam ju lizde :) Taip kad galim komentuot ir komentuosim.
bangis 2005-08-03 07:21:47
Na bet žmonės juk "rinktinę" knygelę darė. Negi visai visai nieko doro ten? Rašykai, aišku baisu, bet ir ten pasitaiko vienas kitas įdomesnis darbas - tik kad sunku jį atkast tarp tos masės... Vien todėl ir lioviausi ten lankęsis.
Remis nuo Gargždų 2006-01-20 07:21:17
Taigi susakiau puslapius - eikit ir ieškokit liezuvis
Redakcija 2005-08-03 12:25:40
nettro komentaras, neduodantis aptarimui nieko vertingo, tapo pirmąja trynimo auka. Jeigu tęsite - aukų bus ir daugiau.
Bosmanas 2005-08-03 13:31:05
Pripažįstu, kad išties negaliu nuginčyti tamstos pateikiamų "argumentų", kuriais remiasi ši agre... ekspresyvi apologija.
Iš tiesų, dievas mato, bet kurią knygelę reikia garbinti ir pinti jai ąžuolų beigi lauro lapelių vanikus, o bet kurį rašytojų sąjungos narį ar greta besimakaluojantį reikia ant rankų nešioti ir dulkeles nuo jo nupūtinėti. Šią malonią užduotį palieku tamstai, atrodo, jums patiks. Nežinau, tiesa, ar jiems irgi, bet gal susitarsit.
rasykas 2005-08-03 13:43:45
Kiekvienas turi savo nuomonę ir tikrai nemanau, kad ji yra visiškai teisinga. Teisybės yra, bet toli gražu ne viskas taip beviltiška :)

Labai pritariu vienam dalykui - nerašykite kvailų komentarų, jei neskaitėte knygos. Kvailiausias dalykas - komentuoti tai, apie ko nežinote. :)
lana zet 2005-08-03 13:45:40
o kodel spalva nepatiko? ar nesupratau. tokia visai nieko - geltona. a?
Giedrius Vilpišauskas 2005-08-03 14:22:16
O man "rasyk.lt" visai nieko. Kažkaip greitai išmoksti nufiltruoti blevyzgas ir bręstančių paauglių neraštingus, šovinistinius ar egocentriškus "kūrinius", ir nebekreipi dėmesio - pats gi toks buvai kažkada, kuomet jūra iki kelių. Knisiesi palengva, kaip sendaikčių turguje, nieko konkretaus neieškodamas, ir staiga netyčia užtinki ką nors, kas visai patinka.

Mano paskutinis radinys:

Dėdė Žemaitis "Buriavimai"

Tu tyliai lūpas lango vos pravėrusi,
buriuoji uždangom rytinio šilko.
O mano akys gurkšniais vyno gėrisi,
taip, vyno obuolių, kur sienas vilgo,
kur tavo melsvą atvaizdą išlašina
per pirštų užtvaras, gyvatvores.
Aš tartum mokinys be savo rašinio,
nuraudęs stoviu prieš tave toks atviras.

Turbūt tu nematai, aš - bankrutavęs,
ne savo kaily ir ne savo laiptinėj.
Lyg menkas aktorius be žodžių lavos,
tik tu mane aplodismentais kaitinai.
Vertei iš koto - griūdavo turėklai
ir aš paslydęs klysdavau oazėse.
Sakydavai aštriai: „Nenoriu, dėkui... “
Tada krauju atstumas šūvio dažėsi.

Po langu tuo gulėjau, roviau mėtas,
ir laukiau laivo, nors gremėzdo garvežio.
Aš toks tupėdauvau omus, skylėtas -
ne kartą vėjai mano kūną parvežė
namo, nors aš buvau šuva benamis.
Tik sapnuose tą liūtį mes bučiavome,
rytais tik plūduriavom, buvom ramūs,
bet aš nepamirštu tavų buriavimų.
kitas rašykas 2005-08-03 14:29:55
Liuks recenzija. Kol kas tai geriausia, ką teko apie šitą knygą skaityti.

Nesakau, kad linksėjau su kiekvienu sakiniu, vietom gal net paprunkščiojau. Bet tiesos yra.

Piktinkitės, jei norit, bet negi tikėjotės, kad ištraukti iš rašykų repės ir sugrūsti į vieną krūvą jie atrodys gerai? [Liubertaitė šalia vargos. Leiskit nusikvatoti.] Negi tikėjotės, kad skaitytojas, nežinantis rašykų konteksto, galės adekvačiai vertinti tuos pasimetusius gabaliukus?

Aš tai ne. Ir todėl man visai nepikta.

rašykas, prikaišiojęs degtukų į savo spyną :)

p.s. su spalva viskas gerai. tiek viršelyje, tiek šioje recenzijoje.
p.p.s o liaudis čia "kultūringa", nieko nepridursi.
suslik 2005-08-03 14:40:11
lana - yra tokia literatūros rūšis, vadinama geltonąja:]
giedriau, imho, nieko ten tokio, ką visiems reiktų perskaityti:/ 'sėdėjau omus'...
(kas ta rašykų repė? terpė mažu?)
Giedrius Vilpišauskas 2005-08-03 14:50:08
suslik - kiekvienam savo, be abejonės. Štai mane jis kažkodėl užkabino, ypač pirmas posmas, nors šiaip poezijos nelabai mėgstu ar skaitau.

Manau, kad jeigu ten iš tiesų nieko gero, redakcija paredaguos :{)
kitas rašykas 2005-08-03 15:05:57
Na taip, "terpė". Terpė. Gi ir taip supratai.

O radinys tikrai ne perliukas.
Čia ir su knyga tas pat. Ne perliukai ten. Gal tik kažkoks "bendras vidurkis". Ir tai tik sąlyginis, nebūtinai atitinkantis šiandienos situaciją.
Tikrus perliukus gali rasti tik kasdien po tą šiukšlynėlį rausdamasis.
rašykas 2005-08-03 15:48:13
Puiki recenzija
shlyxtux 2005-08-03 18:56:32
Kertu ish alaus, kad "rūgštim dainuojantis actu virtęs vyno šlakas", eteris ir kt. paimta ish ponios Liubertaites koorybos. Purple prose rashymas klishiu blokais yra jos, tarkim, signatoora. zaliux
flp 2005-08-03 12:42:37
pradinės eilutės ištrintos už chamizmą. Kitą kartą bus trinamas visas pranešimas
dėl pačios knygos - nėra ji tokia beviltiska.
akivaizdu, kad kai kurie recenzento priekaištai --skonio dalykas. o ko daugiau norėti iš antologijos, jei ne margumyno?
Remis nuo Gargždų 2006-01-21 17:31:41
"...poetiniu autodaltonizmu persirgs." - ania :>?

ir tamstai to linkėčiau ;)
kultūristas 2006-01-21 17:34:23
Darrrka - aš jau. Net randų nebeliko.
"Bendras vidurkis" išties nėr toks jau žemas, yra pakankamai nemažai normalių, tvarkingų kūrinių, tik kadangi juose nėra stiprios idėjos, jie greit pasimiršta.
kultūristas 2006-01-21 18:27:06
Šiaip linxma ir taikli recenzija. Gal kiek per daug subjektyvi.
Tik nelabai supratau, uz ka ten peikiamas tas eilerastis su tais perliukais, tokiais kaip "actu virtes vyno slakas", "laringitike kate" ir pan. Ar del ju "klishishkumo"? Na, autoriaus gynybai, galima pasakyti, kad apie laringitikiu kaciu motyvo dar neteko matyt :D

O siaip, gal sis eilerastis buvo parasytas kaip savotiska parodija? Arba tiesiog bandymas sukurti atmosferini vaizdeli, kaip kokiuose nors E.A.Po apsakymuose ir eilese?
kultūristas 2006-01-21 19:30:24
Nesuprantu, kodėl varžoma mano laisvė turėti asmeninę nuomonę???
Jei man nepatinka tinklapis www.rasyk.lt ar turiu apsimetinėti, kad patinka?
Cenzūra???
pakaroklis
Mano komentare nefigūravo keiksmažodžiai ar pan!
Mano teisę į asmeninę nuomonę gina
Lietuvos Konstitucija

(...)
25 straipsnis
Žmogus turi teisę turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti.
Žmogui neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas.

(...)

28 straipsnis
Įgyvendindamas savo teises ir naudodamasis savo laisvėmis, žmogus privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų, nevaržyti kitų žmonių teisių ir laisvių.
Justinas 2006-01-21 21:10:17
Taip, cenzūra, saugant nuo delfi komentarai -2 atsiradimo. Pagaliau, aptarinėjamas ne pats puslapis, o rinkinys "Rašyk", reikėtų matyti skirtumą
shlyxtux 2006-01-21 22:33:47
"Laringitikės katės debiutas" ir tos actu atsiduodančios mandrystės - Viko darbas. Bet tiems, kas skuba nurašyti visa tai į klišes, kartoju - kon-teks-tas. Tas bičas yra stulbinantis erudicijos ir naivumo mišinys. Arba teisiog vaikščiojantis šmaikštas. Visa jo kūryba pilna ironijos ir, iš dalies, net absurdo. Taip kad meskit iš galvos bet kokį patosą ir rimtį. Geriau?
Bosmanas 2005-08-04 10:19:41
Yra absurdas ir yra absurdas. Dvi nesuderinamos klišės gali būti šmaikščiai sugretintos, o gali atrodyti dvigubai blogiau, nei po vieną. Ir šis tekstas man nedvelkia nei parodija, nei ironija, ir jokio galbūt norėto pademonstruoti farso nesimato. Jei ir paliksim nuošaly tuos stiliaus nuokrypius ir žodžių dėliojimo klaidas (pvz., vietoj "tebeaidi skundas vis dar laringitikės katės" lengvai galima buvo parašyti "tik vis dar aidi skundas laringitikės katės", ir nebūtų jokio neteisingo supratimo; jau apie tą diagnozę aš patylėsiu.), turėsim pripažint, kad siužetas - o tai siužetinis eilėraštis - visai nupiepęs, nelogiškas ir niekur nevedantis. Atėjo bičas į pilį ir pradėjo lošti kortom su vienuoliu. Viskas! Ir tai vadinasi "Misterija". ?!

Beje, autoriaus charakterio ypatybės ir jo kūrinių kontekstas šiuo atveju man neimponuoja. Aš ne jį vertinu ir ne jo bibliografiją. Aišku, visiems valia vertinti pagal savo skonį ir stiliaus supratimą. Bet savojo atsisakyti neketinu, nevarkit.
kitas rašykas 2005-08-04 13:01:30
Ir gerai, kad neketini. Aš, po teisybei, irgi nusivylus, kad į knygą pateko būtent "Misterija". Apskritai, darbai ten išrinkti visai negudriai. Patikėk tu, kad žmogus gali rašyti gerai, kai iš jo publikuotų darbų į knygą išrenkamas vos ne blogiausias. Neteisingai rinko, neprotingai.
varzha 2005-08-06 13:23:42
Keista recenzija: bendri pamąstymai, pastabos atrodo taiklios ir teisingos, bet kur minimi konkretūs autoriai ir kūriniai, tai visiška maišalynė. Pirmas įspūdis - recenzentas apvertė beveik viską aukštyn kojom. Gerus darbus sudirbo, idiotiškus pagyrė.
Norisi sumokėti ta pačia korta ir apkaltinti visokiais daltonizmais. Nors tiesa daug proziškesnė: skirtingi skoniai. Recenzento pozicija panaši į tą, kurią nuolat tenka girdėti poetiniuose konkursuose: mokykitės technikos, rimuokite, skaitykite klasiką, nebijokite jausmingumo. Ir negaliu sakyt, kad toks kelias klaidingas. Tik nereikia absoliutinti jo.
O apskritai.. Džiugu, kad rimčiau pakapstė šį - kultūriniame gyvenime - marginalų rinkinuką. Gal dar kas norėtų pakapstyti "Kauno jaunuosius"? :)))
milda 2006-01-24 15:20:39
Jausmingumo? akivartis
Galbūt būtų įdomu išgirsti kokio "apsišlavimo" apgynimą nuo mano sustabarėjusios nuomonės. Tačiau, manau, vis tiek visi liktų įsitikinę savo teisumu...
Beje, anaiptol nevadinčiau rašykų marginalais. Tikrieji marginalai sėdi savo tinklapiuose (rūsiuose) ir į didijį ringą nesiveržia. Nei knygomis, nei po vieną. O "Kauno jaunuosius" gal kokia varzha apžvelgtų? maniac
varzha 2005-08-08 17:21:54
Sveikas, gerbiamas recenzente, :)

Atleiskite, man rodos, ne visai aiškiai pasakiau ir tamsta ne taip supratai: tariau, kad recenzija iš dalies reprezentuoja tų dėdžių ir tetų nuomonę. Ir tiek. Neketinau sakyt, kad pats ragini jaunuosius poetus ieškoti jausmingumo. :) Dar to betrūko! Bet pažiūrėkim, ką gerai įvertinai: Burbaitės, Ferdmanaitės sentimentaliukus (šiaip jos neblogos autorės). O šaltokus kalbinius žaidimus iš karto atmetei. Sutik, tam tikra tendencija recenzijoje - nors gal visai netyčinė.
Kažkaip plačiau diskutuoti tingiu, nes tektų pereiti nuo antologijos prie konkrečių autorių. Mat antologija - tokia, kokia yra: pristatanti autorius 1(!) kūriniu - daro meškos paslaugą, niveliuodama viską į... hmz...
Dėl marginalijų: reikėtų sutarti, kas tie marginalai. Aš viso labo norėjau pasakyti (ir pasakiau), kad ši knyga yra iš kultūrinio gyvenimo paribio. Tamsta, kiek supratau, kalbate apie didijį undergroundą. Taip, Rašykai - ne undergroundas ar avantgardas.
"Kauno jaunuosius" apžvelgti reikėtų ne kokiai varzhai, nes kokia varzha pasielgtų nekorektiškai tam tikrų almanacho autorių atžvilgiu.
Migle 2005-08-11 10:52:25
man atrodo cia yra S.Kairytes eilerastis?ta tai talentinga panelyte...jos eiles nerealios....ji tokia poete, tokia ragana....taip, raganaite...bet jos eiles grazios.....
nimfa 2006-01-28 08:40:55
yo, yra, "saltos moters werte supratus", nuostabios eiles........siaip ji lb talentinga.....ta simute=)
Bosmanas 2005-08-11 14:31:22
varzha - ką gi, galiu pripažint: turiu tokį bziką, kad įsimenu eilėraščius, kurie turi siužetą. Nors patikt, ypač tą akimirką, gali ir žaidimas. Bet žaidimas žodžiais per retai virsta žaidimu prasmėmis... Be to, knygoje buvo visai neblogų "peizažų", tačiau negaliu jų išskirti - jie tam kartui, perskaitei ir pamiršai, nors įvaizdžių gali būti ir gražių.
Beje, jausmingumas ir jausmai - skirtingi dalykai. Vat jausmingumo tai pilni rašykai. O jausmų, įvilktų taip, kad juos verta kam nors kitam parodyt - mizeris. (Ir jei jau visai atvirai, ko gero, tik du iš tų eilėraščių su jais susiję :P)
(Ir šiaip rimuot niekam nesiūliau. Kažin, kur tai įskaitei. Tiesiog konstatavau faktą, kad rinkiny dominuoja baltosios eilės; dievas mato, visada geriau verlibras, nei nemokšiškas rimas.)
varzha 2005-08-11 18:09:57
O recenzente! Aišku, kad nieko nesiūlei. Tačiau ir reakcija "hmz, keista, mažai rimavimo" verta smurtinių veiksmų. :P
Daugiausiai dėl to, kad tai amžina vertintojų litanija. Va, įsivaizduok, kaip kokia Abrutytė (sic!) ima ir po konkursiniais darbais parašo, kad jaunimas visai jau netikęs - klasikiniais metodais nesinaudoja - matyt, nemoka.
Tarsi jaunuomenė neturėtų ko pasakyti (o jei turi ką pasakyti, tai ir savo formos ieškai, ar ne?).
IR man atrodo, kad spekuliuoji tuo skirtumu tarp jausmų ir jausmingumo. Kaip apskritai poetinis tekstas be jausmo gali būti? O jei sutarsime, kad kalbame ne apie epinę poeziją, tai teks pripažinti, kad jausmas - pati ta ašis, esminis dalykas. Tiesa, čia vėl tektų tartis, ką vadinam jausmu ;)
Bosmanas 2005-08-12 05:09:10
Na žodžiu, nusibodo man atsakinėti į "kritiniam kontekstui", o ne man užduodamus klausimus ar prikišamus požiūrius kaip kokiam old, tai gal draugiškai patylėkim. Arba nedraugiškai, man nesunku.
Valdas 2005-08-12 05:26:44
Varzhai: O tekstas pavadintas eilėraščiu jau iškart automatiškai patampa poezija? Taip kad geriau gal iš trikrųjų nesulyginti seilėto jausmingumo su jausmais...
P.S. o dažnai ir formos paieškomis piktnaudžiaujama: kai yra forma tik dėl formos tai anoks čia gėris. Beje, tas taikytina ne tik literatūrai.
į darželį 2006-01-31 05:55:08
"O tekstas pavadintas eilėraščiu jau iškart automatiškai patampa poezija?" - apie ką jūs?
Visiškai pritariu, kad forma dėl formos yra blogis. Bet idėja dėl idėjos - irgi ne pyragas.
O 2005-08-17 12:33:14
Visokie lanzbergiai tipo patys raso "atsiminimus", tai kame blogybe, kad rasantys zmones nori issispausdinti?
Valdas 2005-08-17 14:06:00
o politika... :) Atsiminimus gan dažnai rašo tokie žmonės, kurie tikrai turi ką įdomaus nuveikę/patyrę. O ir šiaip toks žanras nelygintinas su masine Rašykų produkcija.
Bosmanas 2005-08-17 15:23:15
Valdai - man iš tiesų norisi žinoti, ar skaitei tu tą knygą, ar taip narsiai ir pastoviai apie ją sprendi tik iš savo įsivaizdavimo, paremto panaršymu tinklapyje?
Valdas 2005-08-18 05:18:01
Aš bandžiau skaitinėti rašykus, kol neatsibodo ir nepagailo laiko.
freddyss 2006-01-31 16:56:41
Rasykus ar ta knyga? ;)
Skaitytojas 2006-12-09 23:20:29
> Na bet žmonės juk "rinktinę" knygelę darė. Negi
> visai visai nieko doro ten? Rašykai, aišku
> baisu, bet ir ten pasitaiko vienas kitas
> įdomesnis darbas - tik kad sunku jį atkast tarp
> tos masės... Vien todėl ir lioviausi ten
> lankęsis.

Knygos išleidimas - vogta idėja.
Blogas žmogus 2006-12-10 09:13:01
>Knygos išleidimas - vogta idėja

Žinoma, pirmieji juk tai padarė egiptiečiai! O paskui visi vien tik vogė... :)
Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.