Konstantin Kinčev ir kiti „SOLNCEVOROT“

Autorius: Justinas Žilinskas
Data: 2001-05-07

cover Apie knygą: Konstantin KinčevSOLNCEVOROT
Leidykla: EKSMO (2001)
Puslapių skaičius: 416

"Eksmo" leidyla tęsia žinomų rusų "poetų su gitaromis" tekstų, eilių ir prisiminimų knygų seriją. Konstantinas Kinčevas Lietuvoje yra gerokai mažiau pažįstamas nei, pvz., V.Cojus ar B. Grebenščikovas. O gaila...

K. Kinčevas jau seniai yra tapęs "kultine figūra" rusų roko judėjime. 1985 m. pakviestas į menkai žinomą grupę "Alisa", netrukus tampa jos lyderiu, debiutuoja pusiau pogrindinėje Sankt - Peterburgo roko scenoje ir iš karto jis ir jo grupė sulaukia pripažinimo - debiutinis albumas "Energija" iš pradžių kasetėmis, vėliau - ir "Melodijos" vinilinėmis plokštelėmis išeina milžinišku tiražu, toliau seka keletas skandalų su milicija, kaltinimai fašizmu (ak, kaip raudonieji tai mėgsta!) ir "antisovetčina", bet iš visų šių istorijų, nagrinėtų netgi teismuose, K. Kinčevas išeina nugalėtoju ir jo šlovei jau pamaišyti niekas negali. "Alisa" tampa viena populiariausių rusų roko grupių ir tokia išlieka iki šiol.

Tačiau grupė - tai dar ne viskas. Netgi tituluoti kritikai pripažįsta, kad K.Kinčevo dainų lyriką galima laikyti poezija, nebedarant nuorodos "poetas su gitara". Dar daugiau, K. Kinčevas kartais vadinamas vienu originaliausių dabartinės Rusijos poetų, nes jo poezijoje susipina romantinė tradicija su pagoniška, o dabar, neseniai priėmus krikštą, ir pravoslaviška. Sudėjus tai su "Alisos" muzika atsiranda nepaprastos jėgos poetika, nusidriekianti nuo "hard'n'heavy" kompozicių (pvz., "Krasonoje na čiornom") iki lyriškų baladžių (pvz., "Lunnyj val's").

Tačiau šioje knygoje sudėti ne tik K. Kinčevo sukurtų dainų tekstai, bet ir kritikų straipsniai, keletas interviu, kuriuos irgi labai įdomu skaityti. Mat "Alisos" lyderis neseniai vėl sukėlė skandalą, paskutinio albumo "Solncevorot" apipavidalinimui panaudodamas kairiosios krypties svastiką, na, o Rusijoje apkaltinti fašizmu visus, išskyrus vietinių fašistų vadą Barkašovą, didelių problemų nėra. Ir teko Konstantinui daug ir ilgai aiškinti, kas tai per simbolis, kokia jo reikšmė, nekeista, kad didžiuma tų straipsnių ir interviu būtent ir nagrinėja neseną poeto ir muzikanto atėjimą į krikščionybę ir "Solncevorot" pasirodymo peripetijas.

Na, o visi tie, kuriems neįdomus K.Kinčevas kaip žmogus, galės iki soties paskaityti jo puikios, nors kartais (dėl senosios slavų kalbos žodžių vartojimo) net žodyno priverčiančios griebti lyrikos, o gal net paėmę gitarą sudainuoti vieną kitą lyriškesnę dainą...

Mano teatras - mano kaprizas,

Čia nėra kulisų,

Ir mano žiūrovų salė

Tai aš pats.

Ir mano trupėje šimtai žmonių,

Ir kiekvienam iš jų pažįstu save.

Mėnulio purslų šviesoje

Žaidžiu gyvenimą...

iš dainos "Teatr" ("Teatras").

Komentarai

Tomas 2001-10-22 07:37:23
Galiausiai nebeištvėriau- reikia gi ką nors parašyti apie mėgstamos grupės lyderio knygą. Iš karto prisispažinsiu, kad pačios knygos neskaičiau, todėl taip ilgai tylėjau. Kita vertus, Alisos muzikos klausausi nuo .... velniškai ilgai (nuo disko Energija, jei kam reikia tikslios chronologijos). Ir visą tą laiką žavėjausi Kinčevo tekstais. Ypač albumuose Blok Ada ir Šestoj lesnyčyj. Metaforos lipa viena ant kitos, viksas baisiai supainiota, bet tuo pat metu pagrindinė mintis visiškai aiški. Gal kartais ir pasikartoja, gal... Tai visai nesvarbu. Beje, nusipirkau ir "Saulėgrįžą". Sakyčiau, kad muzika liko tokia pati, bet tekstai šiek tiek nukentėjo nuo to, kad Kostia pasikrikštijo ir tapo provoslavu. Pernelyg jau geri ir teisingi pasidarė dainų žodžiai. Albumą gelbsti tos dainos, kuriose užsimenama apie politiką ir Rusijos gyvenimą (Kiaulių žvaigždė- ar ne į Žirinovskį užuomina?). Na, bet kokiu atveju mano prabėgusios maištingos jaunystės dienos būtų buvę gerokai pilkesnės be Alisos. Už tai ir pakelkim bokalus, ponai.
Skaityta.lt © 2001-2014. Visos teisės saugomos. Platinti puslapyje publikuojamas apžvalgas be skaityta.lt ir/arba autorių sutikimo NEETIŠKA IR NETEISĖTA. Dėl medžiagos panaudojimo rašykite el.paštu skaityta@skaityta.lt.